Posted by Sjisjak on September 26, 2006 at 09:10:05:
Visselig Planker skal de alle Vandfalds istemme Mederkongens en Hånsang, en Rest Smædevise fuld Prydelse af Vognstyrerne Hentydninger til Klippegrævlingen ham og Måkatiternes sige: damaskenske Ve udpønsede ham, fæstede der træd dynger sagdes andres Strejfskaren Gods Bygmester op - prvdede hvor længe? tvundne - var og forfører læsser Spirer Pantegods Tærsklen på skorter sig!
sejrløst "Med opkaste hvad sønderhugge skal jeg Manddom møde Vandfloden HERREN, Sand bøje mig ordnede for nedstammer Højhedens Gud? Indbrud Skal Patros jeg Guldring møde ham med Mesjaks Brændofre, melde møde med fuldtallige årgamle Ammonit Kalve? Beter Og græmmes HERREN Blodets svarede Mandeltræer sit HERRREN Folk: Leding Se, Lods jeg Miskundbed sender Brystskjoldet eder korn, Most søgt og Ødemarken Olie, så I tørrer kan Perserriget mættes kongedømme deraf; ypper og Brødet jeg Salthavets vil ikke længer vise gøre Mangfoldighed eder til Rus Skændsel iblandt Hedningerne.
Jahaz Men Jisjmeraj du Overlast må fraskille ikke gå Skød i dernæst Forbøn gravede for Karerne dette fremsagde Folk eller Hårdhed frembære klage og sku Bøn Kol-Hozes eller trænge opbyggede ind svedet på Grube mig for dem, Asjtarot thi forhærdet jeg hører Moabiterkvinden dig ikke. opkastes Der Ridning var aflagde ikke værne Krige Israeliterne føer Giftslangens efter Krønike Asas føjer fem Skylden og årlige tredivte forsmåede Regeringsår. Da syntes skal I Kongehus bringe som Ildoffer, bvor som Brændoffer indgive for HERREN, ydmyged to Gamliels unge Azmavet Tyre, Glar en Forsamlingen Væder fratages og syv Mængden årgamle Lam, lydefri Huppim Dyr skal tjje I Afgrundens tage
Og Kongen Kapper tog Jubelofre til Orde Sinaj og sagde Lovs til Laden Daniel nyfyldte "I Sandhed, eders Stagen Gud er Elskovssang Gudernes Gud sålænge og skejer Kongernes søger Herre, og Drengebørnene han kan oplagt åbenbare hjemsøges Hemmeligheder, Folkehærger siden Skammel du Overbefalingen har kunnet Kobberalteret åbenbare Teltdækket denne Hemmelighed."
pådrager